måndag 8 mars 2010

...

Hejsan i vinterkylan,eller ska jag säga vårkylan? Eftersom att mars är ju den första vårmånaden på året så måste det ju vara vårkyla nu?:P
Eller?
I alla fall så är jag hemma från skolan idag, eftersom att jag fick något av ett svimmningsanfall i morse, jag gjorde mig i ordning och sedan så var jag tvungen att sätta mig ner för att jag vart jätteyr, det pep och jag mådde illa.Jobbigt kan man säga, för jag vet inte ens varför det vart så! :(
Så mamma frågade i fall jag skulle till skolan idag, och då sa jag att jag ville stanna hemma.Antagligen skulle jag svimmat för jag är fortfarande jättematt i kroppen, det är som om mina ben inte orkar bära mig när jag går :(

Aja, man kan ju i alla fall läsa,se på film eller sitta vid datorn.Eller plugga, så man har ju inte jättetråkigt hela tiden i alla fall :P

Vill ni ha ett bra filmtips?:)
I så fall kommer ett här.

"50FirstDates" heter filmen.Det är en jättebra film som handlar om Henry Roth som träffar en tjej på ett café vars namn är Lucy.Hon är lite speciell för dagen efter som de träffades, kommer hon inte ihåg vem Henry är.För varje år som hennes pappa fyller år så åker de och letar efter en annanas, det är deras tradition, men ett år så krockade de.Hennes pappa klarade sig lindrigt med några brutna revben,men Lucy förlorade korttidsminnet så hon tror att det är den 13 Oktober varje dag(samma dag som de krockade)så hon gör om samma saker varje dag!
Men Henry försöker att få henne att minnas honom så han träffar henne varje dag!
Det slutar ganska bra faktiskt!:)

Om ni vill se en film där ni antagligen får gråta lite,skratta och bli berörda så är detta en film för er! :)


Men nu ska jag kanske plugga lite eftersom jag har 1 engelskaredovisning i morgon, 1 SO-redovisning på onsdag och sedan spanskaglosor tills på fredag :)

Puss O kram från eran Frida<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar